Thursday, June 25

best friend forever

special untuk kawan-kawan aku sekolah kebangsaan seri perak! (kali ni penggunaan panggilan nama bertukar daripada saya ke aku.khas buat bestiest friends)

first
permulaan plan buat reunion kat times square.sangat meriah ar.time tu baru start 1st sem break.dah tak ingat bilakah date (ni dinamakan semakin hari semakin tua!haha~).seriously!korang memang best.termasuk aku jugak.lalala~aku ingat time tu dalam 5 orang je datang wey.alil-alih datang mak aih macam nak masuk stadium oooo.aku sangat terharu ar time tu plus excited plus seronok!!wink wink~~tapi kat gambar tak cukup ahli ar.agak sedih la (haha ayat hyberpola!).seingat aku la yang datang semua ada 18 orang kot.jap refresh balik....

~aku,fara,fatima,ija,nizar,sheila,azmeer,hamdi,alep,filza,firtini,hawa,umar,budak class lain-daus,dhabita (haha~),couple-gf alep,bf firtini,adik sheila,kawan fatima~(tu je la aku rase yang datang!)

time kita semua duduk kat food court.aku memang tebal muka ar!gila la kita!buat food court tu cam pasar borong!ye ar semua pon jarang contact.bila jumpa habis semua cerita keluar.aku pon excited weh.seriously time tu orang lain yang lalu lalang boleh blah!diabaikan!suh,suh!sampai nadia af tu lalu pon kita buat donno.dia punya ar tunjuk muka ek dia time tu.kita bo layan dia.hahahaha.bila jumpa korang semua dah lain (aku je yang still cute.muahaha~).aku ingat lagi time dhabita datang secara tiba-tiba.semua pon bolayan dia.jahat ar kita semua!!kesian dia wey.haha.pastu bila dah habis makan dan semua cerita dah tak mampu nak keluar kita semua menggila berphoto.haha.part ni kita semua excited siot.semua kesengalan all out time tu.serious aku memang hilang ar arah tuju bila dengan korang.gagaga.dah ar berphoto kat tengah jalan.memang selamberdog millionare ar (apakah?haha).tak cukup berphoto-photo kat food court kita berphoto kat ground floor pulak.slumber wey.biar ar mat salleh tu nak kutuk kita ke pe.non kisah!seriously aku jadi gila bila dengan korang.pastu semua pon dah penat nak berphoto.sudahnya semua pon nak balik.aihhh..sedey ar berpisah dipersimpangan jalan.T______T

second
aku ingat lepas kat times square kita tak jumpa dah.agak sedih ar time tu.oleh kerana rumah kita semua sebelah menyebelah (ok cerita dongeng tercipta dah haha) berplan ar lepak kat kassim maplei.haha.tak cukup tu lepak kat times square.gossip banyak lagi tak habis.time tu tinggal aku,farani,azmeer,daus,hamdi,alep,fatima dengan member fatima.ni memang yang tinggal geng gossip je ar.habis gossip time kanak-kanak ribena terbongkar wey.serius(azmeer aku tau kau bocor rahsia aku siap kau!haha) masa ni fatima kot mengeluarkan idea bernas dan beras nak buat reunion kat PD 3-4 tahun lagi (aku dah kahwin masa tu kot.haha).nak ajak cikgu mastura sekali.tak dapat nak imagine cam mana semua orang masa tu nanti.hurmmm...habis cerita,semua pon tak mau bayar makan.akhirnya,aku gak yang jadi mangsa kena belanja korang.sob sob!perjumpaan berakhir di sini.


kena buli ar dhabita.buli dia.buli dia.

dhabita si budak class lain!

cubaan pertama mengedit

cubaan kedua mengedit

third
oh sangkaan meleset rupanya.ada lagi yang tak jumpa ar..zakiah dengan fairuz hampir terlupa.so hari seterusnya kitorang jumpa time malam pulak.tukar port lepak.lepak kat restoran azmi.ni semua hasil cadangan fa.dia cakap sedap.ok boleh tahan ar sedap.time ni seingat aku yang datang farani,fatima,zakiah,fairuz,ija dan only men azmeer.makan sedap malam tu.banyak gak cerita malam tu.aku pon dah tak ingat sangat.gossip pon banyak (azmeer pon boleh tahan gossip ooo!).habis makan.habis gossip.balik ar.ok sangat best jugak!perjumpaan berakhir di sini.

fourth
masih meleset sangkaanku!kita jumpa lagi la kawan!times square lagi.tah apa yang syok sangat kat TS tu pon aku tak tau.sebab dekat kot.semua pon malas nak hang out jauh-jauh.haha~kali ni keluar,yang ada aku,zakiah,farani,daus,azmeer,sorang lagi tak kenal.yang lain non-ada.OFF DIORANG!haha.kitorang tengok muvie pulak.inkheart kot seingat aku.tak larat nak gossip banyak dah (kurangkan dosa.haha).before bermuvie mania makan dulu kat Mc D.masa tu ingat lagi musim memboikot Mc D.tapi kami tak kisah la.lapar nak makan Mc D.nak makan gak tak kira.haha.habis bermuvie.habis bergossip.semua balik.perjumpaan berakhir di sini.

semester 2 sudah kembali

fifth
oh tidak.sangkaan masih lagi meleset.kitorang semua semacam dah addict nak jumpa lagi.gossip masih banyak ar.takkan habis.muahahaha (nak gelak banyak-banyak sebab gila bila jumpa diorang).kali ni lepak kat kassim maplei lagi!punya la pikir tempat yang best nak lepak sebaik mungkin.lastnya kassim jugak bertapak.ok tak pe asal lepak.ini kali 5 orang ahli je ada.lain non-ado.aku,azmeer,fara,fatima dengan membe dia,hamdi.tengah syok makan dengan gossip-gossip tetiba nampak wafi.apa lagi wooiii la.meh lepak sekaki.tambah ahli lagi.call ayim lepak sekali.haha.meriah ar kassim malam tu.bila ayim datang memang gegar habis wey.aku,farani memang dah nangis-nangis la kat situ.pecah usus kitorang.haha~ayim gossip lagi power.cerita MLM teeeett...pecah usus wey!tak tahan.bila time nak bayar pandai pulak ayim ni blah.pandai songgoh dia!mangsa keadaan masih lagi aku dibantu oleh farani.duit tak cukup ar nak tampung kali ni.haha~perjumpaan berakhir di sini.

sixth
sekali lagi hampa sebab sangakaan meleset.haiyooo..balik dari review archi diorang terus sms ajak keluar.tak boleh ditolak!bak kata pepatah bala jangan dicari,tuah jangan ditolak.betulkah?bahasa melayu semakin pupus diingatan.maap cikgu mastura anak murid dah fail bahasa melayu la.haha.kali ni plan baik punya port.pikir punya pikir dapat ar port jauh sikit.kg baru jadi port sasaran.ok aim bush itu restoran koboi!(tak ingat ar nama resroran tu.main taram.lalala~).ajak lepak punya ramai,yang join 5 orang je.aku,fatima,ija,azmeer,hamdi.agak hampa ar.non-kesah!kali ni makan agak serba mewah sikit.order chicken chop.kira mewah ar tu dalam lingkungan student.kan?gossip lagi.haish tak habis-habis gossip.cubalah bertazkirah ke bermunajat ke.lagi berkat.huahua~habis makan.habis gossip.bayar.siapa bayar?non-ado belanja.SDH. BHD....perjumpaan berakhir di sini.betulkah?haha.

seventh
masih tak betul lagi sangkaanku.kali ni akmal yang plan nak jumpa.tapi port dengan masa orang lain pulak plan.apa kes?dia yang nak jumpa orang lain pulak yang arrange.haiyooo amma appa.pikir punya pikir port last restoran azmi jugak kembali lepak.lepak kassim maplei jangan harap ar.buhsan ar lepak sana.kat ukm maplei.kat sentul pon maplei.kang alih-alih aku kahwin dengan maplei jugak.aishhhh simpang malakait 44.gagaga~kali ni semacam muka sama je lepak.balik-balik aku,fatima,hamdi,azmeer dengan fa.tak da muka laein ka? aihhh..(buruk ar aku loghat utara haha) meh aku describe sikit si akmal neh.dulu dia ni alim ooo..pi class pakai songkok.kat myspace pon pakai songkok.aku ingat nak lepak ni pon dia pakai songkok.sekali sangkaaan meleset la pulak.non-songkok ar.akmal dah laein ar.haha~tapi still lagi senyap.ok boleh diterima pakai ar perangai dia dulu.sama.non-tukar.makan punya makan gossip punya gossip dah tak tau nak buat apa.so jawapan balik ar.ok siapa belanja?haha.mangsa seterusnya azmeer.tah dia belanja ke tak tu,tah-tah kongsi duit dengan hamdi.haha~ampun ye pak...ok perjumpaan betul-betul berakhir.
kawan-kawan aku semua dah masuk orientation week.fa,fatima,akmal,hamdi gud luck korang.gambate!
gambar kat bawah ni hasil caption dari akak restoran ni.camera?aku punya.haha



fa tak ada sebab dia yang tangkap gambar neh

haip!haip!aku ni gatai no.ni la akmal!

makan sepuas hati sampai licin pinggan!burrrppp!




friend forever

No comments: